Eind augustus kregen we een offerte aanvraag voor een gastles:

We werken in groep 7/8 met het thema ‘Zo zien zij de wereld’. Dit gaat over hoe mensen van over de hele wereld hun indrukken van de wereld vormgeven in de vorm van kunst. Verschillende culturen en verschillende technieken spelen hierin een belangrijke rol. We kijken tijdens dit thema hoe het vroeger ging en welke ontwikkelingen en technieken er zijn gepasseerd. Ook leren de kinderen om zelf hun indrukken van de wereld weer te geven in de vorm van muziek, dans en allerlei andere kunstuitingen. Kunnen jullie hier iets mee tijdens een muziekles?

Natuurlijk kunnen we daar iets mee! Muziek maken doen we al eeuwen en om muziek te maken heb je helemaal geen dure instrumenten nodig. Met behulp van alledaagse voorwerpen kun je al heel snel een “groove” maken. Onderzoeken welke verschillende klanken en geluiden je kan maken, zoeken naar een logische volgorde, ritmisch spelen… allemaal muzikale vaardigheden waarmee je jezelf kan uitdrukken! Na een korte introductie bekijken we een filmpje dat de leerlingen uitdaagt om met een creatieve, muzikale blik naar de voorwerpen om hen heen te kijken. Kleurdozen, prullenbakken het kopje koffie van de juf veranderen al snel in muziekinstrumenten!

Tijdens de gastles stimuleren we de groepjes leerlingen, dagen ze uit, doen voor, begeleiden en ondersteunen we tijdens het maken van een eigen muziekstuk. Daarbij leren we ze een handige en snelle notatie wijze zodat ze aan het einde van de les hun muziekstuk voor elkaar kunnen uitvoeren!

Wil jij ook een gastles muziek voor jouw klas of school? Laat ons weten wat de wensen zijn en wij sturen je een vrijblijvende offerte! Neem contact met ons op!